• ółążść‡

Dekoracje Ślubne

Tak, aby każdy ślub był inny, wyjątkowy…

Specjalizujemy się w kompleksowej oprawie artystyczno – florystycznej
na ceremonie ślubne i przyjęcia weselne.
Realizujemy zamówienia od wiązanki ślubnej po dekoracje całego przyjęcia.
Szczegóły omawiamy na spotkaniach w dogodnym dla Ciebie miejscu i czasie.
Stawiamy na ciekawą, niebanalną formę samych aranżacji oraz na świeżość użytych przez nas kwiatów i materiałów.
Dodatkowo wypożyczamy ozdobne naczynia, stojaki, świeczniki, materiały i pokrowce,
tak aby całość uroczystości utrzymana była w jednolitym stylu i odzwierciedlała Twój charakter

Więcej informacji w kancelarii parafialnej

Dzisiaj jest

wtorek,
23 stycznia 2018

(23. dzień roku)

Liturgia słowa

Czytania:

  • Ewangelia:

Licznik

Liczba wyświetleń:
880866

Wyszukiwanie

Regulamin Historycznego Cmentarza Parafialnego w Sobikowie

 

Celem zapewnienia należnej czci zmarłym oraz dla porządku i utrzymania właściwego stanu estetycznego, powierza się te cmentarze wraz z ich urządzeniami szczególnej dbałości osób wykonujących na ich terenach prace i odwiedzających groby swoich bliskich oraz zaleca się stosowanie poniższego regulaminu.

 

Rozdział 1

Przepisy ogólne

 

·         Przepisy niniejszego Regulaminu są zgodne z ustawą o cmentarzach i chowaniu zmarłych z dnia 31 stycznia 1959 r., oraz Rozporządzeniem Ministrów Gospodarki Terenowej i Ochrony Środowiska oraz Zdrowia i Opieki Społecznej w sprawie urządzania cmentarzy, prowadzenia ksiąg cmentarnych oraz chowania zmarłych z dnia 20 października 1972 r., wraz z późniejszymi zmianami.

·         Regulamin rozróżnia trzy zasadnicze typy usług, świadczonych na terenach cmentarzy:

- usługi cmentarne (zarządzanie cmentarzem),

- usługi pogrzebowe,

- usługi kamieniarskie.

1.    Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

– zarządzaniu cmentarzem - rozumie się przez to usługi cmentarne, do których należy:

przyjmowanie zwłok do pochowania i zawieranie umów o użytkowanie grobu, przyjmowanie opłat cmentarnych, prowadzenie przewidzianej prawem ewidencji i dokumentacji, utrzymanie porządku, kopanie, murowanie i zasypywanie grobów, ekshumacje, obsługa uroczystości pogrzebowych i piecza nad ich godnym przebiegiem, troska o bezpieczeństwo osób i mienia, wykonywanie wszelkich prac związanych z ogrodzeniem, zagospodarowaniem i utrzymaniem terenu cmentarza, które to czynności należą do kompetencji Zarządcy.

- usługach pogrzebowych – rozumie się przez to eksportację zwłok z miejsca zgonu do miejsca przechowywania, przewóz zwłok w kraju i na trasach międzynarodowych, przechowywanie zwłok, przygotowanie zwłok do pogrzebu, transport zwłok do miejsca grzebania i obsługa, załatwianie wszelkich spraw związanych z pochówkiem (odbiór karty zgonu, zakup miejsca, uzgadnianie terminu pogrzebu), sprzedaż trumien, urn, tablic, kwiatów, klepsydr i innych akcesoriów.

- usługach kamieniarskich – rozumie się przez to wykonywanie wszelkich czynności związanych z montażem, demontażem lub naprawą nagrobka i opaski wokół nagrobka.

- dysponencie grobu (osobie uprawnionej)– rozumie się przez to osobę, która ma zawartą z Zarządcą umowę na użytkowanie grobu, w imieniu i za zgodą wszystkich osób posiadających do niego prawo.

- prawie do grobu – rozumie się przez to określenie zakresu, czyli przedmiotu osobistych i materialnych uprawnień najbliższej rodziny wobec miejsca pochowania bliskiej osoby. Obejmuje to w szczególności dochowanie, przebudowę grobu, ekshumację, postawienie nagrobka i inne czynności z tym związane.

- prawie do pochowania – rozumie się przez to określenie podmiotów w porządku określonym przez art. 10 ust. o cmentarzach i chowaniu zmarłych, posiadających uprawnienia do pochówku i w konsekwencji do miejsca pochowania osoby bliskiej.

- grobie murowanym – rozumie się przez to dół, w którym boki są murowane a nad trumną wykonuje się sklepienie.

- grobie ziemnym – rozumie się przez to dół, w którym chowa się trumnę ze zwłokami i zasypuje ziemia wydobytą z tego dołu.

1.     

2.    Kościół jest właścicielem gruntów, drzewostanu i grobów, jako ściśle związanych z gruntem i wszystkich urządzeń znajdujących się na terenach cmentarzy. Za właścicieli nagrobków uważa się dysponentów grobów.

3.    Zarządca wykonuje usługi cmentarne na podstawie niniejszego regulaminu stosując określone procedury, cenniki i formularze pism oraz zawiera stosowne umowy z innymi podmiotami. Powyżej określone dokumenty stanowią załączniki do regulaminu.

4.    Wobec osób nie stosujących się do regulaminu będą wyciągane konsekwencje prawne i administracyjne.

  

Rozdział 2

Przepisy porządkowe

 

Osoby przebywające na terenie cmentarza obowiązane są do zachowania ciszy, powagi i szacunku należnego zmarłym, dbania o porządek i czystość na odwiedzanych grobach i na terenie całego cmentarza.

·         Wszelkie prace przy grobach (w szczególności budowa katakumb, stawienie nagrobków, wykonanie opasek wokół nagrobków), które wpływają na kształt architektury cmentarza winny być zgłaszane.

·         Niedozwolone jest  na terenie cmentarza:

-       deptanie po grobach,

-       przebywanie osób w stanie nietrzeźwym,

-       palenie papierosów,

-       niszczenie zieleni i pojemników na śmieci,

-       wyrzucanie śmieci w miejscach do tego nie przeznaczonych,

-       wypalanie śmieci,

-       wprowadzanie psów i innych zwierząt,

-       jeżdżenie rowerem,

-       ustawianie ławek, ogrodzeń itp., sadzenie drzew i krzewów,

-       handlowanie,

-       wjeżdżanie pojazdami mechanicznymi.

 

·         Krzyże mogą być ustawiane wyłącznie na mogiłach (umocowane trwale).

·         Miejsca grzebalne podlegają opłatom za użytkowanie zgodnie z cennikiem.

 

Rozdział 3

Organizacja uroczystości pogrzebowych

 

1.    Przyjęcie zmarłego do pogrzebu odbywa się na wniosek osoby uprawnionej do pochowania i po:

-       udokumentowaniu prawa do grobu,

-       złożeniu w kancelarii cmentarza karty zgonu zarejestrowanej w USC,

-       złożeniu oświadczenia, że zmarły był osobą wierzącą oraz wskazaniu parafii, która będzie obsługiwać liturgię pogrzebu,

-       wniesieniu przewidzianych cennikiem opłat.

2.    Podczas liturgii pogrzebowej obowiązuje zakaz otwierania trumny (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi z dnia 7 grudnia 2001 r. - §6 pkt 1).

3.    Do załatwienia formalności związanych z organizacją liturgii pogrzebu osoba uprawniona do pochowania może upoważnić inną osobę fizyczną lub prawną przez złożenie w kancelarii oświadczenia przewidzianego regulaminem.

                                                                                          

Rozdział 4

Prowadzenie ewidencji i dokumentacji cmentarza

 

1.    Zgłaszanie wszelkich spraw dotyczącychgrobów i cmentarza odbywa się wyłącznie w kancelarii.

2.    Kancelaria przechowuje i uaktualnia dokumentację grobów:

- kartoteki grobów ( w porządku: sekcja, rząd, numer ),

- dokumentację związaną z dysponowaniem grobem,

- archiwariusze ( wewnętrzną dokumentację czynności zlecanych przy grobie ),

- karty zgonu,

- księgę cmentarną ( zmarłych ),

- plansze sekcji z naniesionymi grobami.

4.    Dane osobowe, przetwarzane i przechowywane w zbiorze danych Zarządcy, podlegają ochronie w myśl przepisów instrukcji „Ochrona danych osobowych w działalności Kościoła Katolickiego” z 2009 roku, opracowanej przez Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych oraz Sekretariat Episkopatu Polski. Administratorem danych jest Zarządca.

5.    Gromadzone dane w systemie informatycznym a także w formie tradycyjnej są odpowiednio zabezpieczone w sposób uniemożliwiający ich nieuprawnione przetwarzanie.

6.    Dysponent grobu przekazując swoje dane Zarządcy, wyraża jednocześnie zgodę na ich gromadzenie i przetwarzanie w niezbędnym zakresie, a osobie której dane znajdują się w zbiorze danych Zarządcy, na każde żądanie przysługuje prawo do wglądu i uaktualnienia swoich danych.

7.    Odbiorcą zgromadzonych danych może być każda osoba fizyczna i prawna, która zwróci się do Zarządcy z pisemnym wnioskiem, zawierającym informacje dotyczące Wnioskodawcy, jego stopnia pokrewieństwa, oraz dokładne określenie celu i zakresu wykorzystania udostępnionych danych, z zastrzeżeniem punktu 8.

8.    Informacje dotyczące Dysponentów grobów i osób pochowanych w danym grobie przekazywane są wyłącznie najbliższej rodzinie, a kontakt pomiędzy dysponentami grobów odbywa  się jedynie za pośrednictwem kancelarii.

9.    Każdy grób powinien mieć dysponenta, czyli osobę posiadającą aktualną umowę z Zarządcą na jego użytkowanie.

10.Prace wykonywane przy grobie, których nie zgłoszono w kancelarii cmentarza, i które nie zostały opłacone, nie zmieniają określonej w dokumentacji kwalifikacji grobu.

11.Przekazanie dysponowania grobem osobom nie posiadającym prawa do pochowania może nastąpić wyłącznie w sytuacji gdy grób jest pusty.

12.Grób ziemny, oraz murowany  pojedynczy - jednokatakumbowy może ulec likwidacji gdy upłynęło 20 lat od ostatniego pochowania i nie uiszczono opłaty przedłużającej użytkowanie grobu (art. 7 ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych).

13.Jeżeli grób murowany jest opuszczonym zawaliskiem i Zarządca nie ma żadnego kontaktu z rodziną to można go użyć do ponownych pochówków. Szczątki osób zmarłych z takiego grobu są składane pod nowo wybudowany grobowiec.

14.Wycinka, pielęgnacja i nasadzenia drzew i krzewów są przeprowadzane przez Zarządcę na prośbę dysponenta grobu.

15.Uznaje się, że decyzje dysponenta grobu są składane zawsze za wiedzą i zgodą wszystkich uprawnionych (pochowanie, ekshumacja, zmiana stanu prawnego itp.). Uprawnieni do grobu mają prawo składania zastrzeżeń od decyzji dysponenta.

16.Osoby składające przed Zarządcą oświadczenia ponoszą całkowitą odpowiedzialność  za ich treść. W przypadku ujawnienia i udokumentowania oświadczenia nieprawdy, zawarte umowy o dysponowanie grobem automatycznie wygasają.

 

 

 

 

Rozdział 5

Prowadzenie prac na terenach cmentarzy

 

1.    Budowa i przebudowa grobu jest realizowana przez Zarządcę na wniosek dysponenta grobu.

2.    Zarządca cmentarza na wykonane przez siebie katakumby udziela 20 letniej gwarancji.

3.    Ekshumacje są przeprowadzane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi z dnia 7 grudnia 2001r. oraz warunkami określonymi przez Sanepid w …........

4.    Po ekshumacji z grobu ziemnego umowa o użytkowanie grobu automatycznie wygasa a miejsce przechodzi do dyspozycji Zarządcy.

5.    Obowiązkiem Zarządcy jest dbałość o czystość i porządek na terenie cmentarza.

6.    Drzewostan podlega okresowej pielęgnacji (wycinka drzew zagrażających, chorych, podkrzesywanie i usuwanie posuszu ).

7.    Śmieci z terenów cmentarzy są usuwane cyklicznie przez Zarządcę, zgodnie z uzyskanym pozwoleniem MIOŚ i zalecanymi zasadami segregacji.

8.    Wykonywanie prac przy grobach przez inne podmioty odbywa się na podstawie zawartych z nimi umów oraz z poszanowaniem postanowień niniejszego regulaminu.

9.    Do dysponenta grobu należy dbałość o czystość i porządek przy grobie oraz stan techniczny nagrobka.

 

 

Wizyta Duszpasterska

 

tym tygodniu po Kolędzie odwiedzimy rodziny

mieszkające w następujących miejscowościach:

- w poniedziałek 22.01 – Gabryelin, ul.

Kolejowa od godz. 16.00, Julianów, ul.

Julianowska od godz. 14.00

- we wtorek 23.01. – Julianów ul. Graniczna,

Ławki ul. Polna od 16.00, Julianów, ul.

Sosnowa, Chabrowa, Różana, Dębowa od

godz.9.30

– w środę 24.01 - Ługówka, Sierzchów ul.

Podleśna od 16.00, Grabina i Staniszewice od

godz. 9.30

- w czwartek 25.01. - Bronisławów, ul

Kalinowa, Calineczki, Szczęśliwa, ul. Miła,

Poranna, Wspólna, Jaśminowa, Szarotki od

godz. 9.30

- w piątek 26.01 – Czaplin, od godz. 9.30

- w sobotę 27.01 – Sierzchów, ul. Brzozowa,

Ogrodowa od nru 63, Mazowiecka od 1 do

Ogrodowej, Czachówek, ul. Brzozowa i

Klonowa od godz. 14.00

W przyszłym tygodniu:

- w poniedziałek 29.01 - Krzaki

Czaplinkowskie, ul. Brzozowa, Okrężna,

Olszowa, od godz. 16.00, ul. Główna od

Sołtysa do ul. Wrzosowej od godz. 10.30,

- we wtorek 30.01 - Krzaki Czaplinkowskie od

końca do ul. Wrzosowej od godz. 9.30, ul.

Wrzosowa, od 16.00

- w środę 31.01. Karolina i Krzymów od godz.

9.30

- w czwartek 1.02. – Sierzchów, ul.

Starowiejska, ul. Mazowiecka od Ogrodowej,

ul. Akacjowa od godz. 9.30

– w sobotę 3.02. - Dobiesz, ul. Wolska,

Sierzchów, ul. Słoneczna, Sosnowa, Pogodna,

Poranna od godz. 9.30

Prosimy o odbiór księdza z plebanii o

wskazanej godzinie i odwiezienie go po

kolędzie. Osoby, które nie mogą nas przyjąć w

wyznaczonym terminie prosimy o zgłaszanie

innego terminu do zakrystii lub kancelarii.

Przypominam nr tel. kom. na plebanię:

884062057. Ofiary zbierane podczas kolędy w

tym roku przeznaczone będą na spłatę

kredytów zaciągniętych na remont plebanii i

kaplicy w Czachówku. 

Ks. Prałat Włodzimierz Czerwiński

 Proboszcz

Święta

Wtorek, III Tydzień zwykły Rok B, II Dzień Powszedn

Harcerze

 

www.6mdh.zhr.pl

Kanał internetowy

Znalezione obrazy dla zapytania youtube

Parafia Św. Stanisława na Yotube

Aby wejść na kanał kliknij poniżej:

Zegar

Sonda

Czy weźmiesz udział w tegorocznych Roratach?

Tak

Nie

Jeszcze nie wiem